COMUNICAT DE LA SEU CASTELLONENCA DE L’INSTITUT D’ESTUDIS CATALANS

Causa no sols neguit sinó indignació la notícia que un professor de la carrera de Magisteri de la Universitat Jaume I puga tacar el prestigi que la nostra Universitat s’ha guanyat en la recerca científica de la llengua i cultura catalanes i alhora en el compromís amb la normalització lingüística de la societat valenciana.

Costa d’entendre que, en lloc d’educar en els valors de la comunicació i la convivència, tot fomentant el respecte i l’admiració per les llengües del món sense distinció, encara hi haja algun professor que actue en classe d’esquena als postulats bàsics de la pedagogia, que s’hi deixe dur pels vells tics de l’autoodi, que hi promoga actituds d’aversió contra la llengua pròpia i oficial del país i, naturalment, de l’UJI, i que, en definitiva, el tal professor aprofite la seua situació de privilegi per provocar i escarnir precisament els alumnes que mantenen insubornables la seua condició, personal i col·lectiva, de valencians.

Així doncs, en sintonia amb el món universitari i amb els segments socials sensibles a la personalitat del País Valencià, la seu castellonenca de l’Institut d’Estudis Catalans confia que seran reconduïdes, amb la màxima urgència i decisió, les activitats irregulars del professor en qüestió. Al mateix temps, aquesta seu castellonenca se solidaritza amb l’alumnat que sent conculcats els seus drets a una educació científica i moderna. L’UJI sempre comptarà amb el suport de la societat castellonenca en l’objectiu assumit per la nostra Universitat de constituir-se en punt referència en l’alta investigació científica i en la modernització de la metodologia educativa, així com en la defensa i promoció de la cultura i de la identitat del poble valencià.

Castelló de la Plana, 28 de març de 2013

Properes activitats
  • No hi ha novetats

Cicle de conferències Conferència Congrés Fira Jornada científica Activitats (315)
General (317)

WP Cumulus Flash tag cloud by Roy Tanck requires Flash Player 9 or better.